Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

2017-02-10T11:46:09+01:00

Calaria

Publié par Anisia Ecatherina
[(cal Palomino) foto: GOOGLE IMAGE]

[(cal Palomino) foto: GOOGLE IMAGE]

   Anul acesta, m-am decis sa fac activitati extrascolare, dar nu stiam ce. Asa ca m-am gandit, m-am gandit si m-am tot gandit si mi-a venit ideea...SA FAC CURSURI DE CALARIE. Dar normal ca mama nu a fost de acord pentru ca e prea... periculos. Deci i-am spus:

   - Te rog................................................................................................................!

   Si, ca sa ma opresc in sfarsit mi-a spus ca "DA".

      Calaria - aventura incepe... amuzant :-)

   Am inceput cursurile dupa o saptamana. Eram asa de entuziasmata, mereu mi-au placut caii, pentru ca sunt asa de frumosi si curati. 

   Cand am ajuns acolo si am intrat pe poarta, am ramas cu gura cascata. Erau atat de multi cai frumosi si semeti. Cand m-a vazut acolo, o doamna foarte draguta si politicoasa m-a intampinat zicandu-mi:

   - Buna, cum te cheama si ce doresti?

   - Buna ziua, ma numesc Anisia Ecatherina si as vrea sa ma inscriu la cursul de calarie.

   - In cazul acesta, ma bucur sa te cunosc. Eu iti voi fi profesoara. 

   Dupa ce m-a trecut in lista de elevi si mi-a cerut alte detali...eu am intrebat-o:

   - Si cand voi incepe sa calaresc?

   - Daca te descurci bine, saptamana viitoare. Mai intai trebuie sa stii niste chestii de baza despre cai, apoi vom incepe cu practica, adica, mai intai iti vei alege calul care iti place cel mai mult, vei incepe sa inveti sa-ti ti echilibrul pe el, sa calaresti la pas, apoi, dupa ce stii bine sa calaresti vei incepe sa faci lucruri mai complicate si, daca iti merge foarte bine si cu lucrurile complicate si iti place calaritul intr-adevar si vrei sa faci o cariera din asta, vei putea sa...

   - Voi putea sa ce?

   - Vino cu mine!

      Calaria - socarea

   Doamna m-a dus intr-un grajd mare. Acolo era un cal IMENS, de vreo 2 metri inaltime. Atunci ea a continuat sa vorbeasca:

   - Daca totul merge bine vei putea calari si calul acesta!

   - Serios!?!

   - Da! Acest cal este din rasa Shire. Poate ajunge la 17 palme inaltime!

   - Cum adica la 17 PALME ?

   - In palme se masoara inaltimea cailor. O palma are cam 10 cm.

   - Ahaaaaaa.......

      Calaria - inceputul cursurilor... cat entuziasm... :-)

   - Vei invata mai multe la cursurile de inceput pe care le vei incepe astazi.

   Dupa ce am intrat in clasa m-a socat sa vad ca erau asa de multi copii de varsta mea. Am inceput ora. Doamna ne spunea chestii forte interesante despre cai pe care nu le stiam:

   - Nu trebuie sa stati niciodata in spatele unui cal pentru ca va poate lovii cu picioarele din spate. a spus profesoara.

   - Noi, aici , vem 11 tipuri de cai. Adica: 1 Murg

                                                                  2 Appaloosa

                                                                  3 Gri pestrit

                                                                  4 Palomino

                                                                  5 Negru

                                                                  6 Sur

                                                                  7 Pag

                                                                  8 Roib

                                                                  9 Deres

                                                                 10 Castaniu

                                                                 11 Murg inspicat

    - Aceste tipuri de cai au fost denumite diferit din cauza culorii pielii, coamei, cozii, pentru ca sunt diferiti. Avem si un cal din rasa Shire, care poate ajunge la 17 palme si poate cantari o tona. In palme se masoara caii. O palma inseamna cam 10 cm. Cel mai mare Shire din lume a avut mai mult de 20 de palme cand avea doar 6 ani. Daca luati in serios calaritul il puteti calari si pe el. Parul din jurul copitelor acestui cal se numeste penaj.

    - Mai avem si ponei din rasa Shetland, ei sunt cei mai buni ca sa ii calareasca copiii.

    - Petele albe de pe picioare se numesc ciorapi.

    - E bine sa stiti si ca unii cai se pot imperechea si cu magari. Daca tatal este magar si mama este iapa atunci va iesi un catar. Daca mama este magarita si tatal este armasar atunci va iesi un bardou. Daca ambii parinti sunt cai normali, adica iapa si armasar, vor avea un manz.

   - Am o intrebare! Caii dorm in picioare? am intrebat eu.

   - Da. Caii dorm in picioare. De obicei, in herghelii un cal ramane treaz, ca sa pazeasca si ceilalti dorm, chiar daca nu e prea corect.

   - Am si eu o intrebare! Cum stii ce varsta are un cal? a spus Andreea (o colega).

   - Buna intrebare! Expertii stiu varsta unui cal, dupa cat de tociti le sunt dintii, deoarece ei mananca de obicei iarba si, aceasta fiind greu de mestecat li se tocesc dintii. 

   - Caii merg la dentist? a intrebat Marcel (un coleg).

   - Da. Ca si voi, caii merg la dentist de 2 ori pe an.

   Si asa au fost orele, toata saptamana; Super si pline de informatii care ii intereseaza pe toti, chiar si pe cei care nu fac ore de calarie.

   Deci; Dupa ce a trecut saptamana, se pare ca m-am descurcat foarte bine, si, deci saptamana urmatoare am inceput CALARIA

      Calaria - alegerea... :-)   ;-)

   Calaritul "nou" a inceput cu alegerea calului. Am intrat intr-un grajd mare si frumos unde erau o gramada de cai de tipuri diferite. Dar era unul care mi-a sarit in ochi...Era un cal frumos, maro deschis cu parul alb si parea foarte bland si dragut, atunci am zis:

   - Pe acela vreau sa il calaresc eu!!!!

   Iar doamna profesoara a spus:

   - Buna alegere! Acela este chiar un cal potrivit. E un cal bland, frumos, destept si cred ca v-ar sta bine impreuna. Este de tip Palomino, ca sa stii!

  Am inceput urcandu-ma pe cal. Era asa frumos si eram de-o data asa de sus. Se vedea foarte frumos de pe el. Desigur ca prima data ma tinea doamna, dar incet, incet, m-am tinut singura. Am stat foarte bine pe cal; am reusit sa-mi tin echilibrul. Chiar mi-a placut si cred ca si calului i-a placut. 

   Dupa o luna de antrenament serios, dar cu chestii simple, profesoara a spus ca sunt destul de buna ca sa incerc chestii complicate. Am inceput mai usor, apoi am inceput sa fac si salturi si apoi si chestii mai complicate. Ajunsesem ca cei care sunt la televizor la concursuri si am fost si eu la concursuri, dar tot cu acelasi cal. Calul meu. Apoi doamna profesoara mi-a spus:

 

      Calaria - momentul unei decizii importante...

   - A venit momentul!

   - Momentul penrtu ce? am intrebat.

   - Momentul in care il poti calari pe Shire!

   - De ce?

   - Pentru ca ai crescut! Si, daca vrei, acum poti!

   - Multumesc! Dar nu vreau! Prefer sa raman cu calul meu! Cel cu care am castigat toate concursurile! Calul meu

      Calaria - sfarsit... :-)

Voir les commentaires

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :

commentaires

M
Foarte frumos articolul! Are foarte multe informații pe care toata lumea ar vrea sa le stie! Bravo!
Répondre

Girl Gift Template by Ipietoon - Hébergé par Overblog